Wednesday, October 28, 2009

Sudah Rindu..

Lepas lunch tadi dapat satu mesej.. Guess who? No..no..no.. not from my hubby or something like that because i'm single.... teett...
Ia mesej dari orang yg paling I sayang, my mom la... Sejak dah pandai mesej2 ni, rajin juga dia send kat anak kesayangan dia ni huhuhu...
Mesej berbunyi..

Mama : As'kum. Dah makan . Balik tak?
soalan balik tak tu biasa bagi aku sebab hujung2 bulan aku wajib balik Rembau.. Klau tak diorang akan memekak tanye nape tak balik dan ncjsdwdjhcbcsn...

Deqja : Salam.. Dah makan.. Mgu ni x balik, raya haji nanti baru balik kg..
jawapan dihantar pun skema juga sebab ikut soalan... hihihi

Mama : Lama nya.. rindu la ma..
huhu.. sudahku agak ayat ini akan dibalas.. mmg lama aku tak balik sana, msuk minggu ni dah 3 mgu tak balik.. kalau balik time raya haji (27.11.09), bermakna 7 mgu.. sanggup ke aku tunggu.. sblm ni pun paling lama tak balik Rembau 3 mgu jer..

Deqja : Nak kena simpan duit, nak beli keta..
ini mmg alasan sbnr wat masa skrg, target aku nak simpan duit downpayment utk keta baru.. Tapi bilanya nak beli tak tahu lagi la.. hihihi.. Tapi ayat2 ni dibalas sebagai 'trick' untuk membodek parent's aku supaya boleh sponsor sikit dowtpayment keta aku nanti... bijak2..

Mama : Perli nampak..
alamak, dia sudah tahu 'trick' ni.. takpe2.. kena cover balik..

Deqja : betul ler...
malas balas pjg2 sebab nanti pecah tembelang..

tiba2 mesej yang dibalas membuatkan aku terkedu... ni yang maleh ni..

Mama : Carilah jodoh
aku tak balas2 mesej ni sebab no idea..

Agak lama aku tak balas... Last sekali aku call jer my mom sebab payah main mesej dgn orang yang lambat taip2 mesej ni( mak aku ler ni)..

Lama gak borak dlm 10 minit kot, dia tanye lagi napa tak balik mgu ni.. Aku ckp lah alasan yg aku mesej dia td.. Still nak cuba nasib...huhuhu....macam2 lg la kitaorg borak.. pasal kakak aku nak beli keta juga lah.. pasal Ain penganggur, amik kursus memasak kat rumah lah.. Ain.. kalau ko baca ni, sila bagi komen eh...

Nana pun nyibuk nak cakap ngan akak kesayangan dia nih.. Kalau ym @ call mesti cakap brown rindu kat aku ler.. yelah, sebenarnya dia yang rindu..


Brown yg pandai posing...



Sekian.. Salam..Good nite..

2 comments:

  1. uitt..ayt penganggur 2 jgn la ckp..
    alaa pasni aq keje ar..nk teman ma n ayah wt semntara nih dlu..huuu~

    hok aloh..nk bg komen pn kne paksa2 kew??
    ingat aq ni artis nk komen2..

    tp xpe..memandangkn anda adalah kakakku yg TERSAYANG ku turutkn jua..

    hmm tu jela komen die..huk2

    ReplyDelete
  2. weh, mana ada paksa2..
    ok, tanam anggur tu byk2 sikit...
    aku balik nanti kira dah boleh petik je...

    ReplyDelete